L'estada a l'hospital

Estris d'ús personal

L'hospital facilita el pijama a tots els pacients ingressats, però si vostè ho desitja pot portar el seu.

És convenient portar bata, sabatilles tancades (en el cas de les persones més grans de 65 anys), mudes de roba interior i estris d'higiene personal (màquina d'afaitar, capseta per a dentadures postisses, raspall, pasta de dents, etc.).

Objectes de valor i diners

El centre no es responsabilitza de la pèrdua o sostracció de diners i objectes de valor no dipositats a la caixa de seguretat. Si en vol fer ús, cal que s'adreci al Servei d'Admissions.

Informació als familiars

El personal assistencial comunicarà l'horari d'informació als familiars. Recomanem que hi hagi un sol interlocutor, per evitar duplicitat d'informació.

Acompanyants i horaris de visita

Recomanem que un familiar acompanyi els usuaris ingressats, principalment en el cas de pacients d'edat avançada, crítics i menors.

L'horari de visites és de 14 a 22 h., ja que els accessos a l'hospital es tanquen a les 22 h. Procuri que les visites siguin curtes i que no hi hagi més de dos acompanyants alhora.

Seguretat del pacient

En ingressar li posaran un braçalet identificatiu amb les seves dades, que haurà de portar posat durant tota la seva estada a l'hospital. Tot i això no s'estranyi si el personal d'infermeria li pregunta sovint el nom. És per garantir que el tractament que se li administra sigui l'adequat.

Aliments

És important que els usuaris segueixin la dieta marcada pel personal mèdic.

Medicaments

En el moment de l'ingrés lliuri al personal d'infermeria els medicaments que pren habitualment o el seu pla de medicació habitual. No prengui cap medicament sense coneixement del personal d'infermeria.

Silenci

Parlin en veu baixa i evitin sorolls innecessaris. Evitin les converses en el passadís. Controlin el volum del televisor i respectin el repòs dels pacients.

Voluntats anticipades

Des de la Unitat d'Atenció a la Ciutadania se l'informarà dels tràmits necessaris per formalitzar el document de voluntats anticipades (DVA).

Alta hospitalària

El metge és qui autoritza l'alta. En rebre-la, se li facilitarà un informe mèdic i d'infermeria.

Ha de deixar lliure l'habitació abans de les 12 h., per tal de facilitar l'acollida del següent pacient.

Si vol marxar de l'hospital sense una autorització mèdica, haurà de signar el document d'alta voluntària.

La utilització del transport sanitari a l'alta seguirà exclusivament criteris mèdics.

Treball social

L'horari del servei és de dilluns a divendres. S'hi poden adreçar directament o bé comunicar-ho al personal sanitari. Està situat entre la capella i admissions.

Atenció a la ciutadania

L'horari del servei, ubicat al hall de l'hospital, és de dilluns a divendres al matí. Fora d'aquest horari pot demanar al personal administratiu d'admissions o d'urgències el llibre de reclamacions. (Tel. 972 189 000 - Extensió 1284-1285)

Parc Hospitalari Lliure de Fum

Li recordem que en compliment de la normativa vigent de la llei antitabac en els centres sanitaris, no es permet fumar a cap lloc de l’hospital ni tampoc a cap lloc del Parc Hospitalari Martí i Julià tot i que sigui exterior.

Altres serveis:

  • Servei religiós
  • Servei de perruqueria i barberia. Tel. 972 189 024
  • Cafeteria
  • TV i telèfon a les habitacions
  • Botiga d'objectes de regal i premsa
  • Màquines expenedores de begudes
  • Caixer automàtic, a la planta baixa
  • Zona Wi-Fi gratuïta
  • Parc Hospitalari Martí i Julià
Hospital